vineri, 18 septembrie 2009

Nuferi dalbi - Poezii Click & Speranţablog !

Săptămâna aceasta mi-a apărut o plachetă de versuri la Editura Gutenberg - Arad, în condiţii grafice deosebite. Titlul - Nuferi dalbi - este unul metaforic, pentru că am văzut în nufăr floarea ca expresie a purităţii, a idealului, a relaţiei intime dintre pământ şi cer, dintre ce e trecător şi ce e veşnic. Am adăugat intenţionat epitetul dalb cu evidentă nuanţă arhaică şi religioasă - apropo la colindul românesc - pentru a sugera ideea de profunzime, de puternică interiorizare, aşa cum cere o poezie, chiar dacă ea nu este chiar atât de originală. Oricum, poezia aceasta place iubitorilor de poezie măcar prin sinceritatea expresie şi simplitatea gândurilor. Place şi elevilor şi aceasta mă bucură mult, pentru că are un evident caracter educativ. Din motive financiare am tipărit doar 150 de volumaşe. Pentru cei care nu-şi pot procura placheta de versuri, am publicat-o pe blogul meu la adresa http://mhpogan.zice.ro/ Simplu, daţi click pe titlul acestui articol şi intraţi pe un alt blog al meu numit Speranţablog şi deschideţi pagina Nuferi dalbi. Lectură plăcută !

-->
Obsesii
 
Mă enervează pietrele
Ce stau cuminţi în colbul lor,
Strivite şi lovite de orice trecător.
Mă chinuie copacii
În sfânta demnitate-a lor,
Când rabdă greul iernilor.
Mă-ngândurează Cerul,
Când rabdă trăsnetul şi norul
Şi îşi presară peste noi Fiorul.
Mă obsedează oamenii,
Care-au uitat în neagra Zbuciumare
De cuminţenie, demnitate şi răbdare.
Prof. Pogan Mihai

Niciun comentariu: